top of page

De 'Norg-experience'

Zondag 16 febrauri 2014 was de dag waarop ondergetekende 34 lentes jong mocht worden. De normalemens viert zijn of haar verjaardag met een feestje, een borrel, of in ieder geval met een stukkie taart eten (of bij bij voorkeur zo stilletjes mogelijk voorbij laten gaan...) Echter, ik doe het liever in de vorm van een sportieve uitdaging! Vorig jaar was dat een trailrun op Texel, waarbij we met een groep vrienden, familie en mannen van de Bourgondische triathlonploeg het eiland onveilig maakten. Op de Texeltrail kwamen we dan alleen uit op de mietjesafstanden van 14,5 of 25 km (vanaf 35 km wordt het voor de echte trailrunners pas interessant) maar desalniettemin een prachtige run en een heerlijk weekend. Voor herhaling vatbaar dus!

Met mijn nieuwe doel – uitkomen voor de crosstriathlon selectie 2014 – was een crossduathlon natuurlijk welk voor de hand liggend om mijn verjaardag te vieren, alleen Norg (of all places) is nu juist niet echt naast de deur. Toch een paar malloten zo ver gekregen en zodoende met 7 man afgereisd naar het pittoresque Norg. Een zaterdagavond doorbrengen in het oubollige pensionnetje in Langelo en fietsparcours verkennen op wederom een geleende fiets (dit maal van Peter Dericks, Bikebrands in Ravensteijn) en zaterdagavond nog de ‘goede’ calorieen getankt in nabij gelegen restaurant; want Bourgondisch, dat blijven we :). Een betere voorbereiding voor dit evenement kan je je niet wensen!

Een loop-en MTB parcours in het schone Langeloerduinen en start en finish in een managestal maakte deze RBR wel weer herinneringswaardig. Met een tweede plek achter Danne Boterenbrood hoef ik me ook niet te schamen. Wel meer voor mijn fietsprestatie, waarbij ik het voor mekaar kreeg ondanks de verkenning toch verkeerd te rijden (hersencellen waarschijnlijk achtergebleven in het pension of restaurant) en een half bos mee te slepen in mijn achternaaf bij een van mijn slippertjes.

Ook nog een derde plek voor het duo Stefan Janssen en Henk Stift die als ‘de Belinda’s ‘over de streep kwamen maakte het plaatje compleet. Helaas, door een miscommunicatie met de organisatie kwamen we net te laat voor de huldiging, dus hebben we die zelf nog maar uitgevoerd. Zie foto’s.

Een afsluitende borrel in mijn stamkroeg In de Blauwe Hand (Nijmegen) met vrienden die dit mooie evenement niet mee konden maken maakt de start van mijn 35ste levensjaar als geslaagd! Heb er zin an!

ZIE OOK
ZOEK OP TREFWOORD
Er zijn nog geen tags.
bottom of page