top of page

Mooi roze is nie lelijk!

Het zijn de laatste weken in voorbereiding op mijn eerste piekevenement van 2014: het EK crosstriathlon op Sardinie op 1 juni. Ik ben niet heel erg van de schema’s, mede doordat ik ze nogal serieus neem; ondanks dat ik als trainer mijn pupillen altijd duidelijk maak dat een schema maar een richtlijn is en vooral niet zaligmakend, blijken in Linda’s hersenen deze woorden niet te beklijven. Daar is het motto: wat er in een schema staat is heilig, ook al heb ik mijn been gebroken, dan nog zal ik die duurloop op de minuut af afronden. Dit zegt denk ik genoeg als ik zeg dat ik dus beter niet mezelf kan trainen... Gelukkig heb ik in John Aalbers, eigenaar van Runnersworld Nijmegen en sponsor van mijn schoeisel, een goede mental coach gevonden. Iemand die mijn ideeen in mijn kop met me doorneemt en de rigide schema’s eruit weet te rammen en er een reeel plan van maakt, een plan waar ook vanaf kan worden geweken - al blijft dat lastig voor me- . Misschien is het omdat ik moeilijk tegen veranderingen uberhaupt kan. De laatste weken van de voorbereiding word ik daar wel toe gedwongen want deze lopen verre van vlekkeloos; werk en al die leuke vrijwilligersprojecten slokken meer tijd en energie op dan gepland. Maar ook op sportgebied wil het niet vlotten; geen startbewijst bij de triathlon van Weert waar ik in de 2 maanden dat ik op de wachtlijst sta, het tot reserve nummer 3 weet te halen. Daar koop je alleen niets voor. En dan ook de teamtriathlon in Enschede op zondag 18 mei; door omstandigheden haken teamleden van ons BTP team Pannenkoek af. Het weer werkt ook niet mee en vallen plannen letterlijk en figuurlijk in het water.

Wedstrijdprikkels zijn wel een belangrijk onderdeel in een goede voorbereiding en dan zijn alle alternatieven, ook zaken waarvan je gezegd hebt er principieel niet aan mee te doen, meegenomen. En zo sta ik zondag 18 mei ineens aan de start van de 5 km van de Marikenloop. Met mij 10.000 !! andere vrouwen.. in mijn roze Runnersworld pakkie weet ik als Frances zijnde een tijd van 19 min 08 neer te zetten. Anoniem kan je in ieder geval niet meer blijven in deze tijden; via Facebook weten de foto’s van de loop zich te verspreiden. Ach, waar schaam ik me voor; toch 24e op een voor mij sprint afstand . Niet slecht voor een diesel als ik. Het is in ieder geval een goede opsteker.

Op naar de PIEK!!!

ZIE OOK
ZOEK OP TREFWOORD
Er zijn nog geen tags.
bottom of page