top of page

Nieuwe planning!

Het is inmiddels weer een tijdje geleden dat deze blog is ‘aangeraakt’. Een 5 tal weken is mevrouw van de aardbodem verdwenen geweest, waarin een EK crosstriathlon zat (begin juni), 2 weken fietsvakantie met vader in Noorwegen en afsluitend een intensieve week in Oostenrijk waar ik mede de alweer tweede editie van de HandbikeBattle (evenement voor dwarslaesiecentra) organiseerde.

Mijn ervaringen komen zeker terug in de komende blog, maar eerst wil ik weer een update geven van mijn sportplannen voor deze zomer. Het EK op 1 juni was immers pas een klein beginnetje J. De valse (her)start in de triathlon Van Gendt, waar een lekke band mij de das omdeed, maakte ik gelukkig goed een week later goed in de triathlon van Didam. Na de zeer vermoeiende Handbike Battle was ik blij te ontdekken dat mijn lichaam toch nog wat sju had J. Helaas was de fantastische zwemtijd in Gendt (15 min 41 sec: 2 en halve minuut sneller dan editie 2013..) een ééndagsvlieg, want ik kwam zoals gewoonlijk weer in het achterveld uit het water gestrompeld. Het fietsen ging, ondanks dat ik de rem er een klein beetje op had, heerlijk. Dat was ook het doel; een keer wat energie over houden voor het derde onderdeel in plaats van me als een gek kapot fietsen. En het werkte; met 40:21 een persoonlijk record op een 10 km in een triathlon, en hiermee een eerste stekkie op het schavot.

Na deze 2 uitstapje op de ‘weg’, zullen de komende weken in het teken staan van de crosstriathlon. Aankomend weekend zal ik in mijn vroegere achtertuin Den Haag starten bij de beach-challenge, warempel met startnummer 1 (nee, geeft helemaal geen druk….) en begin augustus nog een beproeving in Duitsland waar de Vulkan Crosstriathlon in Schalkenmerhren op de planning staat. Dit alles in het teken van hét WK in Zittau op 16 augustus a.s. Dat zal een compleet nieuwe uitdaging worden aangezien het parcours daar echt mountainbike waardig zal zijn; technische en rotsachtige afdalingen, echt een walhalla voor deze Linda (not L). Een klein voorproefje hebben we al gehad bij een selectietraining in de ‘Rockgarden’ van Papendal waar we op een regenachtige dinsdagavond op de aangelegde rotsafdalingen mochten oefeningen. Met de adrenaline gierend door mijn lijf heb ik alle obstakels en afdalingen weten te overwinnen, mede dankzij het vertrouwen in mijn mountainbike met nieuwe remmen (‘even snel’ door sponsor Kersten Wielersport gemonteerd, mijn dank is groot!) . Er moet in ieder geval nog veel geoefend worden de komende weken!

ZIE OOK
ZOEK OP TREFWOORD
Er zijn nog geen tags.
bottom of page