top of page

Veelzijdig Bourgondiër...

Een compliment voor mij, en zeker de waarheid! Lees maar.

Bij deze een korte update: na de titel bij het Nederlands Kampioenschap crossduathlon in November afgelopen jaar, heb ik even een paar maanden een sabbatical genomen op sportgebied. 2014 was toch wel een heftig en intens jaar met combineren van wedstrijden met de Nederlandse selectie crosstriathlon en als guide van slechtziende para-triathlete, daarnaast assistant coach voor paratriathleten in het algemeen en werk in de organisatie van de Handbike Battle (naast werk en ergens een sociaal leven leiden ;)). Ik moest dus even op adem komen.

Ook de planning voor dit seizoen was een tijd onzeker. In eerste instantie van het hoofddoel me in te zetten als guide van Odette van Deudekom, para-triathlete , en ons samen te kwalificeren voor het WK dit jaar en de Paralympische Spelen in 2016. Helaas heeft mijn para-triathlonmaatje uiteindelijk besloten, mede vanwege aanhoudende knieblessures, af te zien van de para-triathlon en richt zich nu op para-cycling. Dit betekende dus voor mij ook ineens een grote verandering in de sportplanning voor 2015.

Na dus een paar maanden van omschakelen en even freewheelen sta ik momenteel weer in de startblokken en zondag start ik mijn eerste triathlon van 2015, een kwart in Hengelo GLD. Mijn doelen heb ik dit jaar verplaatst naar september waar het NK crosstriathlon op Ameland, en deelname aan WK crosstriathlon in Sardinie mijn doelen zijn. Daarnaast zal ook het EK crossduathlon in Spanje in oktober (zonder zwemmen dus, wat ik toch niet kan;)) een mooi doel zijn, tevens het NK crossduathlon in Valkenburg. Natuurlijk zal ik me blijvend inzetten voor de para-triathleten; als reserve guide, assistent bondscoach en als trainer. Van alle markten thuis :).

2015…here we come!


ZIE OOK
ZOEK OP TREFWOORD
Er zijn nog geen tags.
bottom of page